vrijdag 15 juli 2016

DIY houten oorbellen met stipjes//wooden earrings with dots

DIY houten oorbellen met stipjes//wooden earrings with dots


Een flinke tijd geleden bestelde ik op Etsy eens een lading houten kralen en andere juweelonderdelen. En bij mijn bestelling zaten ook grote platte houten schijven met gaatje en met oogschroefjes.
Ik haalde mijn houtbrander nog eens boven en maakte er deze bellen mee.

A while ago I ordered - at etsy -  a lot of wooden beads and parts for jewelry. I also bought big wooden discs and matching eye screws. I took my woodburner and made these earrings with them.

DIY houten oorbellen met stipjes//wooden earrings with dots

BENODIGDHEDEN/SUPLIES:
materiaal:
- 2 grote houten schijven met gaatje
- 2 oorhaken. Zorg dat de gaatjes van de oorhaken groot genoeg zijn voor de vijzen.
- 2 schroeven met oog
gereedschap:
- houtbrander


material:
- 2 flat wooden discs with a hole.
- 2 small eye screws
- ear wire
tools:
woodburner

DIY houten oorbellen met stipjes//wooden earrings with dots

ZO MAAK JE HET/DIY: 

Draai het schroefje in het gaatje. Ik kon dat gewoon met mijn vingers doen. Als je dat in het begin al doet heb je een punt om je op te richten als je de puntjes zet. 

Attach the screw onto the wooden disc. I didn't have to use tools, I just used my fingers... By assembling it from the beginning you now where to draw the dots.


Zet met de houtbrander puntjes onderaan de schijf.
Draw dots with the woodburner.

Véél puntjes ...
Ik verdeelde ze zodanig dat er onderaan veel staan en geleidelijk aan minder als je naar boven gaat.

A lot of dots...
I spread them in a way that at the bottom there are a lot of dots and more above less.



De zijkant van de schijven maakte ik helemaal zwart met de houtbrander.
I also blackened the side with the wood burner.


Bevestig het oorhaakje en de eerste bel is klaar. Nu is het een kwestie van een tweede te maken die zo goed mogelijk op de eerste lijkt ...

Attach ear wire and the first earrings is ready. Make another one and try to make it as identical as possible as the first one.


Et voila!
DIY houten oorbellen met stipjes//wooden earrings with dots

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com